Kampanjen som försvann

IMG_0135När Joanna Björkqvists roman Närmare dig skulle komma ut som e-bok på Grim förlag bestämde vi att fira det faktum att förlaget nu har tre författare i sin lilla stia (Grim står för Gris i motvind). Jag skapade en kampanj på Elib, där förlaget sänkte priset på samtliga e-böcker, den aktuella boken laddades upp och strax efter midnatt till den 1 september började utlåningarna via bibliotek.

Bokon hakade på kampanjen och sänkte priset enligt de uppgifter som jag matade in på Elib. För att göra ännu lite mer tog jag kontakt med Adlibris och sa att förlaget under en begränsad tid skulle sänka priset på samtliga böcker (även pappersböcker) med halva f-priset. Adlibris tyckte att det lät trevligt och meddelade att de skulle lägga upp böckerna i sin fyndhörna.

Nu är ”kampanjen” inne på tredje dagen och fyndhörnan syns inte på sajten. Om man söker på förlagets böcker kommer de upp med ordinarie pris.

Och när det gäller Joannas bok är den fortfarande helt osynlig på sajten.

Så kan det gå när små förlag försöker göra sig till och sprida sina böcker.

7 reaktion på “Kampanjen som försvann

  1. Pingback: Kampanjen som försvann | Annika Bengtsson | Bokform

  2. trist, men tyvärr förvånar det mig inte. adlibris har krånglat hit och dit hela våren o sommaren. Min bok Lorem Ipsum som släpptes i våras kom helt bort, försvann mkt tidigare än två veckor från nyhetsfliken mm. de svarar inte på mail, och inte heller i telefonen. fick sedan efter ytterligare två veckor svaret från adlibris där de skriver, – hör av dig igen om problemet uppstår igen. MEN HALLÅ hur många ggr har man boksläpp? inte varje vecka direkt. Tummen ner för Adlibris

    • Ja faktiskt tummen ner för dem! Jag funderar på att säga upp avtalet med dem. Det går ut till årsskiftet och måste sägas upp tre månader i förväg. Varför ska de få 20 procents rabatt på f-priset när de ändå inte håller lägst pris?

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *